De kunst van audiotechniek onder de knie krijgen

Of u nu op zoek bent naar een gloednieuwe stereocomponent, of een bestaand huidig systeem wenst te upgraden of uit te bouwen, mastering is een essentiële stap in het proces van audio-opname. Wij leveren de effectieve diensten voor diegenen die een nieuw systeem willen lanceren, of een bestaand systeem willen upgraden.

Kijk in de volgende hoofdstukken voor een aantal uitstekende gegevens in deze uitgave:

Het vinden van een balans tussen betaalbaarheid en prestaties, niet alleen A-dream biedt diensten voor opnamestudio's op zoek naar een upgrade of de bouw van een huidige opnamestudio, maar onze mastering diensten bieden de ultieme in audio-engineering en professionele geluidskwaliteit.

Wanneer u op zoek gaat naar audio-apparatuur in Opvallende Audio Onderhoudsapparatuur, bent u zeker te komen over een enorme waaier van apparatuur en diensten, maar hoe werkt dit alles betrekking hebben op het gebied van audio-opname en wat maakt deel uit van 's werelds beste audio-apparatuur?

De gewoonte om audio op te nemen is het meest vitale element in de wereld van de commerciële geluidstechniek en in de opnamestudio's van mastering-technici.

Opnamestudio's komen bij elkaar en om de een of andere onbekende reden hebben zij, hopelijk, het vermogen om een enorme hoeveelheid geld uit te geven aan apparatuur en software om het onmogelijke te bereiken. Het komt erop neer dat zij de mogelijkheid hebben om het opnamescenario voor hen absoluut haalbaar te maken.

Van de technologische vooruitgang aan de nieuwste digitale processors, is het geen wonder dat je nauwelijks kunt negeren de nieuwste ontwikkelingen in audio engineering en hoe u deze kennis kunt gebruiken om uw eigen opnamestudio te verbeteren.

Mastering-technici gebruiken alles van analoge tot digitale apparatuur als het gaat om het neerleggen van uw soundtrack.

Hoewel de meeste afleveringssystemen waarschijnlijk analoge apparatuur zullen gebruiken voor de bijna-infinte hoge tonen, kunnen deze gemakkelijk worden gecomputeriseerd voor een hogere geluidskwaliteit binnen de mix.

Een masteringtechnicus kan bij de meeste opnamestudio's een voordeel behalen door gebruik te maken van de expertise die hij heeft opgedaan bij zijn medewerkers binnen de industrie om een voordeel te behalen bij de mixafdeling.

Zij doen hun normale mix huiswerk en kijken ook hoe de mix is gemixt door een andere mastering engineer of producer.

In het geval dat de twee verschillende geluiden niet volledig in dezelfde mix vertegenwoordigd zijn, dan is het mogelijk om ze in de mix-fase te tweaken, Soft-FX of Re-FX. Dit kan onevenwichtigheden versterken of corrigeren, wat leidt tot een betere eerlijkheid op de master disc.

Dit klinkt misschien vreemd, omdat het tegenwoordig vaak de mastering-engineers zijn die het mixwerk doen, maar toch kunnen zij vaak een Import maken in een uiteindelijke master disc.

Iedereen kan een thuisstudio naar een bepaald niveau tillen door middel van software processing en mixage, maar voor pure kwaliteit in het geluid kan een professionele mastering engineer de opname veel beter laten klinken.

Een mastering-engineer kan begrijpen hoe verschillende frequenties op verschillende manieren reageren, waardoor hij kan bepalen welke delen van een mix misschien beiahm over-drive zijn, of misschien een modderigheid introduceren die bepaalde delen van de mix kan verblinden.

Het allerbelangrijkste is dat bij het coderen van een spoor elk instrument zijn eigen volumeniveau nodig heeft, waarbij een niveau dat op het masterniveau van de busuitgang is ingesteld misschien niet aan een specifiek doel beantwoordt. Dit is waar tijdsbesparing en doorlooptijd kritisch worden tijdens de mastering fase.

Op dit punt kan de masteringtechnicus de afzonderlijke tracks bij elkaar optellen en het volume effectief regelen. De technicus begint bij de commerciële luidheid (céleCONTAT), gaat naar zachtere niveaus (Arcade) en gaat naar een meer Me Eurobeat-gevoelig niveau (Tessitura).

Onvermijdelijk zal de technicus, rekening houdend met de verschillende geluidssystemen in de verschillende luistergebieden, beginnen met de mix die speciaal voor radio-airplay is opgenomen, waarbij hij zich vooral concentreert op de sleutelgebieden die door de aanbeveling van de geluidstechnicus naar voren zijn gehaald.

Zodra deze airplay-mix klaar is, kan het werk beginnen. Er zijn twee manieren om een nummer te masteren: ofwel door het naar een studio te brengen en het geluid fysiek te wijzigen tot het perfect klinkt; ofwel door zich over te geven aan illegale stereofonische manipulaties om de masterversie te bereiken.

Welke weg je ook kiest, mastering is een essentieel onderdeel van het muziekproductieproces, en afhankelijk van het soort muziek dat je maakt, kan het het verschil maken tussen een hitsingle en de aankoop van een gekoesterd album.

Ga dus niet verder voordat je er volledig van overtuigd bent dat je het geluid hebt dat je wilt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *