De kosten van een auto en nieuw brommobiel

Brommobiel nieuw

Factuur met of zonder garantie is de prijs of het bedrag dat de herstellende garage u zal aanrekenen voor de herstelling van uw Brommobiel nieuw. Er zijn geen extra kosten of lasten voor onderhoud of APK als je het nemen van het in een main dealer met behulp van hun service biz. De prijs van arbeid is ook een belangrijke overweging en hoe langer de auto gaat voor de volgende servicebeurt, hoe hoger de prijs.

Er is ook een soort mechanische bulls** in de manier van APK en herstel voor defecte emissies. Zo’n 85% van de auto’s zal het niet zijn mechanisch, en bij een bezoek aan een grote dealer de meest populaire reden voor mislukking is dodgy stekkers. Bougies zijn duur om te vervangen en de bepalende factor is of ze u tijd en geld besparen door op tijd te worden vervangen, of dat het een eenvoudige thuisvervanging is die er alleen goed uitziet op de onderhoudsnota. De andere kwestie is die of de dealer ze veilig zal vervangen.

Autobezitters worden geregeerd door wet van het parlement als het gaat om de kosten die hun auto in de tijd van het verplaatsen van het, met andere woorden de lopende kosten. Er zijn verschillende rekeningen die aan een eigenaar worden opgelegd en die nogal opdringerig worden aangepakt.

Ten eerste is er de wegenbelasting en de “showroombelasting”. Elke auto stuurt een bepaald bedrag aan belasting naar de kop, en dan nog eens via de uitlaat. Het is een slim systeem en het is nuttig gebleken voor autoverkopers en automobilisten in het hele Verenigd Koninkrijk. Het probleem is dat het de gemeenten er ongewild toe heeft aangezet onnodige uitgaven te doen, zoals het vervangen van versleten straatverlichting. Het is niet bepaald een Coase-situatie.

Ook goedgekeurd door de regering is de BS IV-emissienorm. Dit betekent dat elk voertuig, nieuw of oud, moet voldoen aan de milieunormen voor emissies en deze moet doorstaan.

De regering heeft geprobeerd de wetgeving rond de emissienormen te beperken, maar door de vele mazen, onvolkomenheden en uitzonderingen is zij er niet in geslaagd de wetgeving op een redelijk peil te brengen. In de huidige situatie kunnen buitenlandse fabrikanten hun auto’s aanpassen om de wet te omzeilen of deze zelfs omzeilen door van leverancier te veranderen, die er dan wellicht niet meer aan gebonden is. Om het nog moeilijker te maken, is het niet zo dat er enorme aantallen auto’s zijn om op de nieuwe norm over te schakelen. Het zal veel werk vergen om een groot aantal voertuigen aan de nieuwe norm te laten voldoen en nog meer tijd om voertuigen met een lage uitstoot aan een redelijke norm te laten voldoen.

Lokaal geproduceerde auto’s, waarvan er vele uit Europa of de VS zijn geïmporteerd met lage emissieniveaus, zijn wellicht in orde zolang zij aan BS IV voldoen. Maar als dat niet het geval is, kunnen er enorme boetes worden opgelegd en kan de handelsreputatie van de fabrikanten worden vernietigd. Dat lijkt me helemaal geen goed idee, of wel?

universeel redirector (cat back) systeem. Zolang de uitlaatpijpen van een voertuig niet in het openbare wegennet uitsteken, is er geen verplichting om een parkeerbeperker te hebben. Veel bezitters van grote benzineauto’s laten een accessoirekit voor benzineauto’s, ook wel omkeerinrichting genoemd, op hun voertuig monteren om ervoor te zorgen dat hun auto niet uitsteekt in hun garage. Om een dieselauto steeds vlotter diesel te laten verbranden, is het aan te raden te investeren in een kat-terug uitlaatsysteem, zoals het Cat-Back uitlaatsysteem, dat gemakkelijker te monteren is en ook zorgt voor een rustiger lopende auto. Een bezitter van een benzineauto kan zijn auto ook laten ombouwen om op LPG, vloeibaar aardgas, te rijden.

laaginery. De aanbevolen plaats voor een katalytische deal is het lowamp-systeem, met behulp van een uitlaatcollector; dit komt omdat het lowamp-systeem wordt gecontroleerd als onderdeel van een APK-controle, en als het de APK zonder problemen doorstaat, is de auto hoogstwaarschijnlijk verkeerswaardig.

onnodige uitlaat. Er wordt vaak beweerd dat het laten controleren van de uitlaat een effectievere manier is om het risico van het niet halen van een APK te verminderen dan een APK-keuring. De waarheid is dat, tenzij er een ernstig probleem is met de auto, of als de auto een reëel risico vormt voor andere weggebruikers, zoals lawaai uit de uitlaat, een monteur niet zal aandringen op een APK-keuring.

Met alle bovengenoemde controles in het achterhoofd, en afhankelijk van het voertuig in kwestie, zal autorijden waarschijnlijk een duurder vooruitzicht zijn wanneer een voertuig niet door een APK is gekomen dan het daarvoor was. Of een auto een nieuwe APK nodig heeft bij een nieuwe overtreding of niet is open voor individuele keuze, maar het is eerlijk om te zeggen dat hoe meer problemen een auto heeft op het huidige punt, hoe groter de kans dat het moet gaan door een APK drie of vier jaar op de weg.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.